2012. május 18., péntek

Mesés divat 2012-ben

Az utóbbi napokban egyre több olyan több filmbe botlottam, ami konkrétan egy-egy rég elfeledett Grimm-mese, vagy más írok tollából származó történetek újraértelmezése vagy feldolgozása. Igaz, ez a téma egy kissé elüt a blog eddigi tartalmától, de úgy gondoltam, talán mégis örülnétek egy ilyen bejegyzésnek. :)

Elsőként az általam nagyon megkedvelt Once upon a time c. sorozat következzen, aminek természetesen híres Grimm-mesék adták az alapot (Hófehérke, Jancsi és Juliska...) és sok más mesét is belevittek. Először talán bugyutának hangzik a történet, ha utánanéztek, de miután láttam az első két részt, azonnal a szívemhez nőtt a sorozat. Nem utolsó sorban nem árt figyelni a ruhák és a szereplők közti kapcsolatot sem. Mivel itt egy két dimenzióban/idősíkban játszódó történetről van szó, a karaktereknek két énjük van: egy mesebeli és egy való világi (mivel egy varázslat miatt a Földre kerültek egy kis városkába).
Mellesleg tényleg nagyszerű ruhakölteményeket láthatunk, a királynő sötét és fekete gardróbja mindig elegáns, Hófehérkéé pedig szeretnivaló és romantikus, mint ő maga.


Két Hófehérkés film is elkészült és talán már a mozikban is elérhetőek. Az egyik a Tükröm, tükröm, a másik Snowhite and the Huntsman. Az előbbi egy könnyedebb feldolgozás, a másik komorabb, és egy kicsit őszintébb is (?). Egyiket sem láttam, de kiváncsi vagyok, elsősorban a ruhákra és a sminkre, hiszen nem könnyű új királynőket és Hófehérkéket varázsolni a filmvászonra, pláne nem kettőt.



Persze, nem csak ezeket a filmeket említeném meg, hanem a készülő Óz filmet, amiben ha minden igaz, Mila Kunis lesz a gonosz boszorka, akiről tudjuk, hogy az eredeti filmben zöld volt. Na akkor hogy is lesz? :) Kíváncsian várom, hogy Judy Garland-nak megfelelő utódot találnak-e. 
Csipkerózsika film is készül, de itt csavartak az eredeti történeten mégpedig úgy, hogy most a gonosz boszorka szemszögéből mesélik el az egész történetet, tehát a főszereplő Angelina Jolie lesz, Csipkerózsika Elle Fanning (én egy idősebb Csipkerózsikát képzeltem volna el, de majd meglátjuk...). 

De akárhogy is, a divatot is beleszőttem a rovatunkba, mégpedig 1-2 színésznőt emelnék ki, aki tényleg hercegnős pompában vonult fel a vörös szőnyegre. 

Szerintem gyönyörűek ezek a ruhaköltemények, és valóban mondhatjuk, hogy hercegnőnek lenni, legalábbis olyan ruhában lenni, igazi kiváltság, és mindig működőképes outfitet eredményez. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése