2012. május 27., vasárnap

Eurovision 2012 Baku

Úgy gondoltam megérdemel egy kis figyelmet az Eurovízió, habár én nagyot csalódtam benne. Örülök, hogy a svéd lány nyerte, bár sokszor meghallgattam a számot, de még mindig nem vagyok benne biztos, hogy elég jó volt-e. De az nem kérdés, hogy talán övé volt a legeredetibb előadásmód, a szám meg egész populáris volt.
A másik csalódás és a legnagyobb wtf! az estén szerintem abszolút a mega nagyik voltak. Felfoghatatlan számomra, hogy mit kerestek a döntőben a 2. (!!), ismétlem második helyen??!! Ettől féltem, az emberek többsége poénból küld nekik sms-t, viszont ez ugye beleszámít a pontozásba. Minden gratulációm az oroszoknak, hogy ilyen komolyan vették ezt a versenyt, jó, én sem akarom túl komolyan venni, de ez tiszta röhej, hogy egy ilyen műsorszám képviseli a hazájukat.
A másik wtf, egynéhány országnak nincs füle, és olyan borzalmas számokat küldött ki, hogy én fogtam a fejem helyettük is. Van egyáltalán fülük?? Például a bolgárok műsora hajjaj, meg Montenegro Euro Neuro-ja mondjuk szerzett 1-2 perc örömet az életembe, de mindvégig azon agyaltam és féltem, vajon Európa ismét hülye lesz, és be fogja őket juttatni?
Én abszolút meg vagyok elégedve a fiúkkal, mert szerintem jobbak voltunk, mint tavaly. Viszont az tény és való, hogy a kultúra és történelem nagyon sokat számít ebben a versenyben, hiszen Oroszországra a volt Szovjetunió tagállamai sokat szavaztak. Na meg a Ciprus-Görögország kapcsolat sem volt meglepő, hogy egymásnak adták a legtöbb pontot. Most a magyarok többsége tegnap óta folyamatosan háborog, és azt skandálja, hogy azért nem nyertünk, mert összeesküdött ellenünk Európa, és különben is, minket mindenki utál (akkor mi a helyzet Norvégiával, Dániával és Angliával?).
Lássuk lássuk a tegnapi ruhatermést, abszolút meglepetés nélküli volt mindegyik, de volt közöttük 1-2 különlegesebb is, amit persze rögtön a hozzá nem értők fujjogva elutasítottak, mondván, minek egy indiánfejdísz a holland lányra. Innen üzenem minden kedves nézőnek/olvasónak és azoknak, akik oda se figyelnek a bejátszásokra, hogy a lányka azért hordta ezt, mivel erről szólt a dala, hogy indiánjáték közben lett szerelmes.
Jellemzőek voltak az apró, pici ruhák, amik még talán az ízlésesség határán belül mozogtak, bár...van érdekes is. 

Görögország-én csípem a görögöket, mind az országukat, mind az embereket, mert annyira vidámak (és nézzetek meg egy átlag görög várost, az emberek egészségesen néznek ki). És hiába van rövid ruhája, nem vitte túlzásba, és nagyon cuki volt a száma, bár én nem küldtem volna tovább. 

Ciprus-a legunalmasabb összeállítás, amivel ki lehet kergetni a világból, ha valaki ugyanazt a sémát használja fel, mint az átlag. Ez ma a rövid/hosszú ruha göndör nagyon hosszú hajjal. Amúgy a szám borzalom. 

Olaszország-bocsánat, de nem volt telje salakos jó kép. A  ruha rövid szabás, de nagyon jó volt ezzel a hajjal+smink. A szám is jó volt, de engem inkább az énekesnő varázsolt el, annyira feltűnő jelenség a színpadon, hogy muszáj volt őt figyelnem.

Bulgária-borzalmas, közönséges. Az a csizma minek kellett? A szám pedig borzalom szintén. 

Franciaország-az ő ruhája kifejezetten tetszik, mert a fémes beütés egy kis amazon külsőt ad az egésznek. Amúgy a száma nem volt nagy szám, pedig jó énekes. 

Hosszú ruhák

Azerbajdzsán-a ruha szép, de tök unalmas ezzel a hosszú, göndör hajjal. Ezek után már abszolút esélyes volt egy unalmas előadás, amit meg is kaptunk. Ja a másik, amit nem értek: egy fiatal lány-nő miért botoxolja a száját? 

Szlovénia-az egyik kedvenc ruhám, eszméletlen aranyos volt a kislány benne, mivel ő még csak 16 éves. Bizony. A száma szerintem abszolút felvállalható volt, én szerettem is, sajnálom, hogy a közönség viszont nem. 

Ukrajna-visszanéztem az előző évadokat, és Ukrajna nagyon sokszor küld ki nőket, és sokszor igazán jó számokkal készülnek (Be My Valentine, Shady Lady). Ezzel a számmal úgy voltam, hogy ismét egy diszkószám, amiből már elegem volt, de az előadó akkora egyéniség volt a színpadon, és nagyon jó show-t csináltak. 

Spanyolország-gyönyörű száma volt, viszont arra nem emlékszem, hogy milyen nyelven énekelt, de talán spanyolul, mert nagyon tetszett az egész hangulata. Nem egy tipikus szépség, nem tipikus spanyol, de akkora erő sugárzott belőle, hogy nem győztem nézni. 

Portugália-a ruha szerintem túl komor egy fekete hajhoz, valami barátságosabbat kellett volna, mert bizony ez is levon a produkció értékéből. Egyébként én imádom a portugál előadásokat, de csak, ha egy lányt küldenek egy érzelmes számmal, mert annyira átjön, még ha portugálul is énekli. Egyre jobban megszeretem ezt a nyelvet. 

Izland-minden évben ugyanilyen ruhakölteményekkel öltöztetik fel az énekeseket. Ez az előadás nem igazán tetszett, nagyon átlagos volt, de mindenképp nézzétek meg Yohanna-Is it true című számát, na az igazi Izland és hercegnős ruha keveréke. 

Bosznia Hercegovina-gyönyörű a hölgy, aki énekelt, és külön dicséret, mert saját számmal, amit egyes egyedül írt, nagy bátorság. Benne is nagy erő volt, ráadásul a ruha annyira kiemelte a haját, külön tetszett a vállas megoldás (valószínűleg azért van eltakaró ruhában, mert a bosnyákok vallása muszlin, és mint tudjuk, náluk nincs engedélyezve a női magamutogatás). 

Hosszabb-rövid ruhák

Finnország-aranyos lányka, de nem alkotott maradandót a dalával (legalábbis bennem). A ruha nem igazán neki való, mert kézilabdázik, és nagyon masszív izomzata van, ez a törékeny ruha pedig nem illik hozzá. 

Litvánia-olyan volt az előadás, mintha épp a Stepfordi feleségek című filmet nézném. Még a ruha is beillett, egyszerűen nem értettem, hogy miért küldenek szülői értekezletről anyukákat a versenyre. 

Horvátország-abszolút komor volt a dala, csak úgy, mint a ruha. Nem nyűgözött le, inkább idegesített a sok táncosfiú, na meg a háttér, ami lehetett volna jó is. 

Belgium-ő sem hagyott maradandót, de azt hiszem, sajnáltam, hogy nem jutott tovább. Ő is nagyon fiatal, egy aranyos számmal készült, amit a közönség már nem tartott annyira aranyosnak ezek szerint. 

Picit extrább ruhák

San Marino-évekkel ezelőtt már volt jobb számuk is, de azt értékeltem, hogy nem egy tömegcikk énekelte fel az egész dalt. 

Hollandia-én nagyon megszerettem a számot, aranyos, és egy kedves emlékről mindig jó pont énekelni. Kár, hogy sokan nem értették, miért is van a fején egy indiántoll, de ők így jártak. 

Dánia-másik nagy kedvencem volt, nem is értettem, hogy miért került ennyire alulra. Egyéniség volt a színpadon, az egész zenekarral együtt egy színkavalkád volt. 

Svédország-szerintem be sem kell mutatnom Loreen-t, aki méltán nyerte el a díjat, hiszen igazán művészi előadást hozott nekünk. 

Albánia-másik nagy kedvencem minden évben Albánia, idén is egy egyéniséget küldtek el. Csodálatos és nagyon drámai volt a dal, gyönyörű hangokkal vegyítve. Azon viszont meglepődtem, hogy ennyien értékelték ezt a nem mindennapi produkciót, hiszen nagyon jó helyezést kapott. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése