2012. november 2., péntek

Halloween, avagy a (nemkívánt) amerikai szokások. Yayy or nayy?

A Halloween egy amerikai ünnep, mégis, Európa szerte egyre többen ünneplik, és ahogy látom, kis hazánkban is egyre nagyobb és nagyobb népszerűségnek örvend. Nekem nincs semmi problémám ezzel az ünneppel, hiszen nem vesszük véresen komolyan, gondolok itt a "Trick or treat" hagyományra, amit a kisgyerekek szoktak játszani, de akár azt is megemlíthetném, hogy a legtöbb ház nem halloween-i díszben áll, hanem maximum egy-egy tököt farag ki a család. És ennyi, viszont sok-sok ember elítéli, sőőt, fel van háborodva az egész ünnep ellen, és ilyen kiírásokat rak ki, hogy "Nálunk Halottak napja van, nem Halloween!". Kérdem én, mi értelme van elrontani más emberek örömét, legyen az magyar vagy amerikai eredetű. Sosem értettem. De megkérdezném tőlük, hogy egyáltalán tudják-e, mi az a Luca nap, vagy mi is pontosan a Farsang? Luca napot szerintem 10 emberből 5 biztosan nem tudná, ha nem több, pedig ha az amerikai ünnepeket leszóljuk, és a magyar ünnepeket helyezzük előtérbe, elvárnám, hogy tudja ezeket a kis apróságokat :)


Nem szabad túlzásba vinni az ünneplését, de szerintem még egy ok arra, hogy bulizzunk egy jót, vagy akár családilag csináljunk valamit. Én minden évben szoktam apuval tököt faragni (illetve inkább ő, én csak nézem és adom az instrukciókat). Amíg együtt lehetek a családdal, és közben csinálunk valami közöset, ami boldoggá tesz, engem nem érdekel, hogy nálunk nincs halloween.


A Valentin-napot szerintem még több ember nem tudja elviselni, amit szintén nem értek. Nekem nincs párom, mégis, valahogy örülök annak, ha a szerelmeseknek van egy napja, igaz, engem nem érint, de nem is zavar, nem is teszek csúnya megjegyzéseket. Az emberek többsége elutasítja, mert amerikai és az év minden napján gondolnunk kell a szerelmünkre, nem csak egy napon. Az amerikai részt szintén nem értem, mert nem kellene ennyire anti-amerikaiaknak lennünk, nincs okunk rá, szerintem. Másrészt az okos ember nem költ több 10 ezreket azért, hogy meglepje a párját, egyszerűen ez egy másik ünnep, ami okot ad arra, hogy meglepjük a másikat, stb. Persze, nincs sok értelme, de szerintem nagyon kedves gesztus, ez a nap legyen a szerelmeseké, az éppen szingli egyének pedig ne szóljanak erre semmit, hiszen nekik nem kerül semmibe ez a nap, a háborgásra pedig nem vagyunk/vagyok kíváncsiak :)

Nem akarom negatívan zárni a bejegyzést és a véleményemet, inkább következzenek jobbnál jobb jelmezek, akár idei termések, akár tavalyiak. És egy nagy kérdésem lenne felétek: ti beöltöztetek idén? Kommentben írjátok meg, milyen volt a halloween-i bulitok, vagy mivel készültetek erre a napra (már ha készültetek).


Ezek a jelmezek egész könnyen kivitelezhetők, nyilván arra kell azért figyelni, hogy ne mutasson túl sokat, és ízléses legyen...hiszen nem Hugh Hefner bulijára vagyunk hivatalosak :D Csingiling, görög lányka, Piros(sz)ka, hableány a csapat tagjai


Jajj, ez a jelmez nem is jutott eszembe, pedig nagyon-nagyon jó! Igazi halloween-i darab, véres, félelmetes, ráadásul az alap elgondolás egész egyszerű. Ha ezt az ötletet továbbfejlesztjük, akkor szinte bármelyik jelmezre ráhúzható, hiszen mindössze csak az a dolgunk, hogy összevérezzük az alap ruhánkat.


Az egyik kedvenc idei jelmezem :) Emma Roberts, felhasználva a nagynénje (Julia Roberts) leghíresebb szerepét, csak felkapott magára egy Micsoda nő! jelmezt, és kész is az outfit az estére. Ráadásul sokkal eredetibb, mint a többi kurvás jelmez, pedig nem igényelt nagy fejtörést.


Az angyalkás jelmezt mindig ki akartam próbálni, de nem igazán szeretek teljes fehérbe öltözni ősszel-télen, így ezt az ötletet inkább white party-kra hagyom, már ha valaha is mennék.



A '20-as éveket idéző outfiteket is könnyű összedobni: kell hozzá egy rojtos ruha, vagy felső és ahhoz egy szoknya, kell egy boa, egy fejdísz, egy kesztyű és kész. Kellékesnél szerintem ezek mind beszerezhetők, és nem olyan vészes az ára mint egy-egy speciális jelmeznek. Nekem ez az egyik kedvencem




Az igazi macskás jelmezeknél nincs jobb. Viszonylag könnyű kivitelezni, persze az egy nagy hátránya, hogy semmi "wow" effektust nem tud kiváltani, mivel ez egy alapjelmeznek számít a jelmezek sorában, így nagy kihívást jelent extrává tenni. Viszont egy előnye, hogy könnyű jól kinézni, nem nézel ki egy idiótának, aki rosszul festette ki magát vagy elkenődött a sminkje, hiszen egy cica orrot és bajszot kell csak magadra applikálnod, plusz felteszed a cuki cicafüleket, hozzáveszel valami fekete göncöt, plusz ha ügyes vagy, karmokat is felteszel magadnak és kész is az egész jelmez.


Másik jó megoldás a balerina jelmez. Igaz, Lea Michele rögtön egy komoly darabbal kezdte, hiszen a Black Swan jelmezét kapta magára, de nekünk csak annyi  a feladatunk, hogy felvegyünk egy tüll szoknyát, egy babacipőt plusz egy pánt nélküli felsőt és kész is az egész. A színt mi határozzuk meg, én szerintem egy black swan lennék a legszívesebben, mivel azért mégi halloween van :)


A legfontosabb jelmez fajtát még nem említettem: a kurvásakat. Igaz, csak az első hármat tartom soknak, az indiános szerintem nagyon is jó ötlet. Mindig figyeljünk oda, hogy elsősorban ez egy rémisztgetős ünnep, így ha nem is zombik vagy egyéb félelmetes karakter bőrét húzzuk magunkra, akkor se legyünk rögtön kurvák, mert az egyszerűen már nem menő, pedig sokan azt hiszik, hogy egy kis minibe bújva nagyon kis csinosak és decensek, pedig NEM (a mini ruhával nincs baj, de a többi cucc, amit mellé felvesznek, na az már veszélyes).
Ja és még egy fontos dolog: ha van rajtunk felesleg (pl Christina Aguilera, 1. kép), akkor ne hangsúlyozzuk ki telt idomainkat, mert hiába akart félelmetes jelmez lenni, így abszolút átcsúszott kurvás változatba, és ez egy anyukánál nem a legjobb ötlet, sőőt, elég ciki.

Ne haragudjatok, hogy így halloween után írtam meg ezt a posztot, de csak most fogalmazódott meg bennem az, hogy ezt a témát tisztázni akarom, hiszen látjátok: baromi jó móka beöltözni, akár csinoskán akár félelmetesen valahol megjelenni, kíváncsian várni, mit vesz fel a másik, közben pedig egy jót bulizni, akár egy házibuliban a barátokkal lenni, akár egy nagy szórakozóhelyen.
De azt beszélik, februárban lesz egy farsang nevű ünnep (:D), aki gondolja, hasznosítsa ezeket az ötleteket, mert nekünk magyaroknak ezért jó: sokszor beöltözhetünk a nagyközönség előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése